برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بررسی خودرو نظامی هاموی | این زره پوش به شدت ناامن است!

  • کد خبر: ۸۵۷۴۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
بررسی خودرو نظامی هاموی | این زره پوش به شدت ناامن است!
طبق گزارش حسابرسی دولت آمریکا، خودروی نظامی موسوم به هاموی، بیشترین میزان واژگونی و تصادفات را در ارتش آمریکا دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه ان بی سی گزارش داد بیشترین تصادفات خودرویی در ارتش آمریکا با خودروی موسوم به هاموی به وقوع می‌پیوندد که رایج‌ترین خودرو در ارتش آمریکاست.

گزارش حسابرسی دولت آمریکا که اوائل سال جاری منتشر شد، نشان می‌دهد بیشترین تعداد تصادفات خودرویی در ارتش و نیروی تفنگداران دریایی آمریکا با خودروی هاموی است. این در حالی است که این خودرو به عنوان امن‌ترین خودروی در ارتش آمریکا معرفی می‌شود و نکته عجیب این که اکثر تصادفات این خودرو در موقعیت‌های غیرجنگی به وقوع پیوسته است. این موضوع باعث شده است که درخواست‌ها از ارتش آمریکا برای ایجاد تغییرات در این خودرو با هدف تامین امنیت سربازان آمریکایی افزایش یابد.

این شبکه گزارش داد: مشاهده عواقب واژگونی خودرو هاموی ارتش در یک صحنه بازسازی شده تصادف شوکه کننده هستند. در این آزمایش، این خودرو نظامی با وزن ده هزار پوند را با سرعت ۲۵ مایل بر ساعت، از کنار، به یک لبه می‌کوبند که باعث واژگونی آن می‌شود. این هاموی سپس، دو بار می‌غلتد. این آزمایش نشان می‌دهد هاموی هنگام فعالیت‌های آموزشی و در میادین جنگی تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد.

"وِسلی کوبی" یکی از نظامیان آمریکایی بود که چند ماه پیش، در جریان آموزش نظامی، پس از واژگون شدن خودرو هاموی، کشته شد. تحقیقات درباره علت آن سانحه هنوز ادامه دارد. مرگ وسلی در آن حادثه صرفاً یک مورد استثنایی نبود، زیرا موارد بسیاری دیگر از واژگونی این خودرو ارتشی ثبت شده است.

بررسی خودرو نظامی هاموی | این زره پوش به شدت ناامن است!

گزارش اداره حسابرسی دولت آمریکا نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، بیش از ۳۷۰۰ مورد حادثه واژگونی خودرو‌های تاکتیکی (نظامی) ارتش آمریکا در شرایط غیرجنگی واقع شدند که یک سوم آن‌ها مربوط به خودرو هاموی بوده است. حداقل ۱۲۳ نفر از پرسنل ارتش آمریکا در آن حوادث کشته شدند. کنگره آمریکا این مرگ‌ها را مرگ و میر‌های غیرمرتبط با جنگ توصیف کرده است. گزارش اداره حسابرسی دولت آمریکا همچنین نشان می‌دهد که در ۲۵ درصد از موارد، خودرو‌های نظامیِ حادثه دیده، واژگون شده اند.

کارشناسان می‌گویند تجهیزات زرهی و نظامیِ نصب شده روی خودرو‌های هاموی آن‌ها را بیشتر در معرض خطر واژگونی قرار می‌دهد. دو سال قبل، پیمانکار تامین تجهیزات امنیتی برای ارتش آمریکا موسوم به "ایمی" موظف شد تا راهکار‌هایی برای بهبود امنیت خودرو‌های هاموی پیدا کند.

خودروی نظامی هاموی ساخت شرکت‌ای ام جنرال آمریکا است که تولید آن از سال ۱۹۸۴ آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۸۱ هزار مدل از آن تولید شده است. قیمت واحد این خودرو در حال حاضر از ۲۲۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->